top of page

Se zavedaš, da se iz načina kako stojiš da videti kako notranje stabilen si?

Najprej te vabim, da si vzameš nekaj minutk časa in vstaneš. Postavi se tako, da stojiš z nogami v vzravnanem položaju. Stopala naj bodo vzporedna in med seboj oddaljena za širino tvojih ramen. Kolena pokrči tako, da se nahajajo nad prsti na nogah. V primeru, da imaš težave s koleni, jih le rahlo pokrči.

Ne pozabi na dihanje! Nekajkrat globoko vdihni in izdihni. Medtem dovoli sebi in telesu, da sprostita sklepe. Sprosti čeljust. Sprosti ramena in roke; roke naj visijo sproščeno ob telesu. Sprosti medenični obroč, kolena in gležnje.

Še vedno dihaš.

Nekajkrat globoko vdihni in izdihni in se osredotoči na dogajanje v telesu. Verjetno se že nahajaš izven cone udobja. Vztrajaj v tem položaju dokler lahko, dokler ti je še ok in predvsem

opazuj:

  • kaj zaznavaš v telesu?

  • se pojavijo kje napetosti?

  • bolečina?

  • ti je postalo vroče?

  • o čem razmišljaš?

  • kaj čutiš?

Ok... Si nazaj? Sploh še nisi vstal:)?

Dobro, še malo počakam, da res vstaneš in res izvedeš to preprosto vajo.

Ljudje smo celostna bitja in ko se odločimo za spremembe, jih delamo na fizičnem, čustvenem, mentalnem in duhovnem nivoju. Sprememba na katerem koli nivoju je hkrati signal za spremembo na vseh ostalih nivojih.

V telesni psihoterapiji ozaveščamo premike telesa zato, da bomo lahko naredili premike tudi na drugih nivojih svojega bitja.

In to si želimo, kajne?

Na tak način razrešujemo čustvene težave in konflikte in odpiramo dostop do svoje vitalne življenjske energije, ki jo potem uporabljamo za akcijo.

Bistvena razlika med telesno psihoterapijo Core Energetics in pretežno "pogovorno" psihoterapijo je v tem, da v telesni psihoterapiji ne bomo zgolj sedeli in se pogovarjali.

In prvi položaj, s katerim se najprej srečamo, ko vstanemo s kavča, je stoja.

Stoja na nogah.

Ljudje stojimo na zelo različne načine.

Vsak od nas ima v svoji stoji zapisane veliko psihološke zgodovine.

Kar opažam v moji praksi je, da več kot 90 odstotkov ljudi, ki poišče pomoč, ne stoji v stabilnem položaju.

To lahko ugotovimo praktično takoj, ko vstanejo.

In ne malokdo je precej presenečen, ko začuti in dojame, kako nestabilen je v svojem navidezno stabilnem stoječem položaju.

Zakaj je to pomembno?

To, kako se počutimo, se odraža v drži telesa.

Velja pa tudi obratno: od drže telesa je odvisno, kako se bomo počutili.

Če ne verjameš, naredi preprosti poskus: usedi se, roko podloži pod brado, naredi zaskrbljen obraz - zmršči čelo in stisni oči ter mišice okoli ust. Potem v tem položaju vztrajaj minuto. Velika verjetnost je, da boš manj kot po minuti začel dobivati slike in misli ter občutke povezane z nečem, kar te lahko skrbi.

Zaskrbljena drža vodi v zaskrbljenost.

In podobno je s stabilnostjo.

Ko si nestabilen na telesnem nivoju, je velika verjetnost, da se ta nestabilnost kaže tudi na čustvenem, mentalnem in duhovnem nivoju. In obratno!

Ljudje pa smo zelo kreativni.

Včasih poiščemo podporo v fizičnem smislu tako, da najdemo zid, na katerega se naslonimo in se posledično počutimo bolj stabilne ali najdemo kot, v katerem nas ne bo nihče "presenetil od zadaj". Včasih uporabimo možgane, ki najdejo tisoč in en razlog za opravičilo nestabilnosti ali najdejo izgovore in postrežejo s podrobnimi analizami, zakaj biomehansko stabilna pozicija dejansko za nas res ni dobra. Včasih se zgodi, da telo "samo od sebe" po desetih sekundah iztegne kolena in dojamemo, da se to dejansko zgodi povsem mimo naše zavesti in volje - na to nimamo vpliva.

Če se vrnem na vajo, ki si jo naredil na začetku:

  • Kako je bilo?

  • Koliko časa si uspel zdržati v tem položaju?